Postępowanie w przewlekłych przypadkach

Ludzie skarżą się na dolegliwości odkręgosłupowe nieraz całymi latami. Zwykle mówią oni, że bóle nasilone są rano i wieczorem.

Oto kilka rad:

  • Zastosuj odpowiednie ćwiczenia. Niech terapeuta ruchowy przygotuje zestaw ćwiczeń specjalnie dla ciebie. Ćwiczenia w zwisie będą odpowiednie w większości przypadków.
  • Siedź na odpowiednim krześle przy odpowiednio wysokim biurku.
  • Uczęszczaj na basen. Pływanie jest szczególnie korzystne. Nie tylko odciąża kręgosłup, ale także zapewnia trening mięśniom pleców i brzucha (także rąk i nóg).
  • Śpij na odpowiednim materacu. Nie za miękkim i nie za twardym. Przed kupnem sprawdź czy dany materac jest odpowiedni dla ciebie. Jeśli dolega Ci zespół szyjny, pod szyję podłuż miękki wałek.
  • Niech bliska Ci osoba nauczy się odpowiedniego dla Ciebie masażu. Wykonujcie go regularnie w połączeniu z wcieraniem maści rozgrzewającej.
  • Od czasu do czasu możesz poddać się chiroterapii (kręgarstwo). W tej terapii stosuje się określone chwyty i uciski nastawiające kręgi i usuwające blokady oraz napięcia.
  • Zadbaj o dobrą kondycje psychiczną;. Psychika oddziałuje na nasze ciało tak jak ciało oddziałuje na psychikę.

Więcej cennych informacji w działach:
Dobre nawyki
Aktywność ruchowa